Volvo C70
Volvo C70 je jediným kabrioletem v nabídce švédské automobilky. V podstatě nabízí dva vozy v jednom – elegantní kupé a otevřený vůz. C70 navazuje na design jiných modelů značky, její křivky pak k dokonalosti vyhladil věhlasný italské studio Pinninfarina. Výsledkem je vůz se středomořským šmrncem a severskými geny se vším, co to obnáší – komfortem, elegancí, pohodlnou jízdou a především bezpečností.
C70 je předurčeno pro pohodovou jízdu, které v lidech u silnice vyvolává pozitivní emoce. Skládací střecha je dobře vyřešena, neruší linii vozu a působí lehce, napojení na záď je decentní. Uvnitř najdete podobně stylový interiér, jaký je třeba ve sportovním hatchbacku C30. Vnitřek vozu je podobně jako exteriér zpracován na jedničku, prvotřídní dílenské zpracování podtrhují použité luxusní materiály v interiéru. Posádka se navíc může těšit na klenot Volva – dokonalá sedadla, která pasažéry hýčkají po celou cestu.
Zavazadelník má překvapivě velký objem, ve variantě kupé nabídne dobře přístupných 404 litrů pro zavazadla, pokud jedete se staženou střechou, vejde se do něj poloviční náklad.
Jelikož se jedná o vůz švédského Volva, tak bezpečí pasažérů je na prvním místě. Automobily severské značky jsou považovány za nejbezpečnější na světě. Proto do vozu byly použity nejmodernější bezpečnostní prvky. Ty oceníte především při případné kolizi – například při nárazu z boku, nebo při převrácení na střechu.
Aktuality
12. 8. 2010 – Volvo C70 dostalo do vínku dvojici inovovaných motorů
Nově můžete pod kapotou nalézt přeplňované dieselové motory označované jako D3 a D4. Původně byly motory vyvíjeny pro novou generaci sedanu S60, ale nakonec se použily napříč celého portfolia vozů automobilky Volvo. Motor D3 nahradil v paletě pohonných jednotek původní naftový agregát označovaný jako 2,0D. Motor D4 je konstrukčně téměř identický se slabší D3, ale nabízí vyšší výkon ze stejného zdvihového objemu.
1. 11. 2009 – Volvo představí modernizovaný model C70
Stane se tomu tak na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Design vozu doznal poměrně výrazných změn, které však směřovaly k jedinému cíli – zařadit kupé/kabrio C70 do zavedené řady modelů typických skandinávským designem. Stejně jako v minulosti je model C70 označován jako dvě auta v jednom. Na první pohled se jedná o slušivé kupé. Když se ale poštěstí a venku je bez mráčků, tak stisknutím jednoho tlačítka se z kupé stane kabriolet.
Inovovaný model C70 dostal do vínku novou příď, která jakoby z oka vypadla konceptu S60. Ten byl představen v Ženevě na autosalonu v březnu 2009. Kapkovité světlomety, výrazná chromovaná maska a velký znak automobilky – to jsou teď nové charakteristické prvky švédského kabrioletu.
Celkově dostal automobil mnohem svalnatější proporce – čemuž napomáhají výrazné blatníky kol. Do popředí se také dostal klínovitý tvar karoserie, který se za posledních několik let stal typickým právě pro vozy Volvo. Zajímavým prvkem na zádi jsou svítilny využívající LED technologie.
25. 9. 2005 – Druhá generace Volva C70 byla představena
Na autosalonu ve Frankfurtu představila automobilka Volvo novou generaci modelu C70. Design vozu byl tentokrát svěřen Italům – konkrétně slavnému designovému studiu Pinninfarina. Nová generace modelu C70 dostala výraznější a líbivější vzhled, který přesně zapadá do palety skandinávských vozů. Hranaté tvary minulé generace jsou ty tam – nahradily je líbivé obliny, jež mají šanci zabodovat u širé veřejnosti.
Dominantním prvkem exteriéru se stal „nosovitý“ přední nárazník. Ten se u nových modelů značky Volvo objevuje až v posledních letech – najdeme ho však napříč celým portfoliem vozů. Zachován byl klínovitý tvar karoserie, který byl ještě zvýrazněn ponecháním volných ploch na bocích vozu. Volvo C70 tak působí jako vystřelený šíp letící vzduchem.